Morotspasta med svarta bönor.

Morotspasta med svarta bönor
 
Har nu bestämt mig för att starta en blogg, lägga ut bilder och recept, tips och sådant som jag tycker om. Jag startade bloggen och den största anledningen till det är att jag vill komma ihåg vad jag lagar och förhoppningsvis kunna dela med mig av något smaskigt recept.
 
Det första receptet jag kommer dela med mig av är denna annorlunda sallad som jag skulle kunna äta vilken som helst dag i veckan. Om man tar en tugga, känner man hettan av chilin, friskheten av limen och det härliga knapert från morötterna. 
 
(Det är inga exakta mått, så ni får ta mer av något eller ta bort något ni ej gillar)
 
Ingridienser:  (1 portion)
 
1/3 paprika
1 stor morot
Chiliflakes eller torkad chili
Örter
Olivolja
100g Svarta bönor
 
Gör så här:
1. Skala och strimla moroten.
2. Dela paprikan i 2x4 bitar.
3. Skölj bönorna och låt stå tills de torkat aningen.
4. Blanda olja, örter av olika slag och chiliflakes i en liten skål. Beroende på hur stor mängd chili du tar, desto starkare blir det. 
(För guds skull, ha inte i en hel chili till en portion. Det misstaget gjorde jag...)
 
5. Slutligen: Blanda moroten, paprikan och bönorna. Ringla sedan över örtblandningen och njut. 
 
Smaklig måltid!
 
 
 
 
 
 
 
 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback